Hur man kommer upp på Vingårdens ''staket''

Idag tänkte jag visa hur man kommer upp på Vingårdens ''staket'' (de som går runt hela vinodlingen på framsidan), eftersom att i torsdagskväll lyckades äntligen jag & Ida komma upp dit, och jag tyckte att det kunde vara ett roligt och intressant inlägg om hur man egentligen tar snabbaste vägen upp dit!

1. Fatta kort galopp och rid rakt mot de 2 höbalarna som står vid köpstallet på någon slags kärra. Tänk på att du ska hoppa i mitten av höbalarna eftersom du kommer upp enklast så.
 
2. När du kommit upp dit och din häst precis studsat upp så trycker du direkt på ''X'' för att stanna hästen på momangen. På så vis slipper du göra sönder dina tangenter för att få hästen att sakta av.
 
3. Efter du kommit upp och står stadigt på höbalarna ska du backa åt sidan, så du kommer på en hörnkant - så att du ska kunna hoppa upp på köpstallet. Det ska se ut ungefär såhär:
 
4. Sedan efter det ska du snabbt fatta kort galopp och hoppa upp på köpstallet, tryck efter det på ''X'' för att stanna din häst direkt så att den inte glider ner på marken igen. (OBS! Detta kan ta ett tag, för mig tog det ungefär 2-3 gånger innan jag lärde mig hur jag skulle göra. Så ha tålamod!)
 
5. Då var vi nästan där! För att komma över till ''staketet'' så skrittar/travar du bara över dit, men se till så du inte går för långt så att du har risk att du ramlar ner.
(hahah, notera att jag höll på att ramla ner här, men lyckades ta en bild innan jag föll ned på marken igen..)
 
Och det är så man kommer upp på Vingårdens ''staket/mur''! Jag hoppas verkligen att ni uppskattade inlägget och skriv gärna tips i kommentarerna om ni vill att vi ska skriva fler liknande inlägg hur man t.ex kommer upp på olika staket/saker/murar i framtiden. c:
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback